30 maja 2016

LEVITHAN David - "Pewnego dnia"

David Levithan
Pewnego dnia
(Another Day)

tł. Donata Olejnik

Wydawnictwo Dolnośląskie 2015
s. 280
978-83-271-5430-9
Cena: 33,00 zł

Wyzwania:
+ Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (+ 2,1 cm)
+ 52 książki

Ocena: 3/10

~*~

Każdy dzień Rhiannon jest podobny do poprzedniego. Dziewczyna wmówiła sobie, że zasługuje jedynie na nijakiego humorzastego chłopaka, jakim jest Justin. Stara się przestrzegać ustalonych przez siebie zasad: nie bądź zaborcza, nie irytuj go, nie rób sobie nadziei. Aż pewnego dnia Justin wreszcie ją zauważa i pragnie z nią być! Nastolatkowie spędzają wspaniały romantyczny dzień, którego chłopak nazajutrz… nie pamięta. Rhiannon jest zrozpaczona. I nagle ktoś mówi jej, że Justin, z którym spędziła tamte cudowne chwile… wcale nie był Justinem.

Powieść stanowi dopełnienie książki pt. Każdego dnia. Poznajemy historię z punktu widzenia Rhiannon, która próbuje odkryć prawdę o miłości i o tym, jak zmienia ona człowieka.

~*~

Z twórczością Davida Levithana spotkałam się w zeszłym roku, a to za sprawą Każdego dnia. Historia przedstawiona przez autora okazała się niesamowita, nieprawdopodobna, smutna i przytłaczająca, choć były w niej fragmenty wywołujące na mojej twarzy uśmiech. Levithan stworzył naprawdę ciekawą i przemyślaną opowieść, a zakończenie wykreował w taki sposób, aby czytelnik po jej lekturze mógł sam dopowiedzieć sobie ciąg dalszy – jaki tylko by chciał. I gdy wydawnictwo zapowiedziało drugą część tzn. Pewnego dnia byłam przeszczęśliwa, bo chciałam dowiedzieć się jak potoczą/potoczyły się dalsze losy A oraz Rhiannon, i czy moje przypuszczenia się spełnią. Jednak autor nie napisał kontynuacji jako takiej, lecz dopełnienie do głównej historii – zawartej w Każdego dnia. W Pewnego dnia ukazał tą samą fabułę, jaką możemy znaleźć we wcześniej przytoczonym przeze mnie tytule, z tą jednak różnicą, że narratorką jest Rhiannon, dla której A postanowił złamać swoje reguły.

Niestety Levithan rozczarował mnie tą książką. Do tej pory zastanawiam się po co autor zdecydował się napisać tę „kontynuację”. Jak dla mnie w Każdego dnia powiedział wszystko co miał do powiedzenia i Pewnego dnia jest zbędna – nie wnosi ona nic nowego/odkrywczego (z wyjątkiem ostatniego rozdziału, który poniekąd rozwiewa nasze wątpliwości odnoście tego, co było dnia następnego) do całości.

Jak wspomniałam wcześniej historię tę opowiada Rhiannon, dziewczyna, która żyje złudzeniami do czasu, kiedy w jej życiu pojawia się A – najpierw w ciele jej chłopaka, a następnie w innych osobach. Wszystko widzimy jej oczami, mamy możliwość poznać myśli i emocje dziewczyny. Jednak bohaterka jest trochę dziwna i jakoby wyprana z emocji, lecz emanuje od niej samotność. Niestety nie porwała mnie ona jako postać, zresztą nie powiedziała nic, co mogłoby sprawić, byśmy na tę historię spojrzeli inaczej, by nabrała jeszcze większej głębi. Owszem, widzimy ją z perspektywy „normalnej” dziewczyny, lecz nie jest ona tak pociągająca i porywająca jak ta, którą nam przedstawił autor w Każdego dnia, czyli oczami A – duszy czy też bezpłciowego bytu, który codziennie budzi się w innym ciele. Wersja Rhiannon nie była odkrywcza z wyjątkiem ostatniej sceny, o której pisałam wcześniej. Autor w jednym, króciusieńkim rozdziale pokazał odrobinkę przyszłości, która mogłaby stanowić wstęp do poważniejszej kontynuacji niż Pewnego dnia. Jak dla mnie byłoby lepiej, gdyby Levithan pociągnął tę historię dalej, a nie tworzył tzw. odgrzewanych kotletów z mikrofalówki, które nie mają ani smaku, ani wyglądu.

Tak naprawdę, to nie wiem, co mogłabym o tej książce więcej napisać. Chyba tylko to, że mnie rozczarowała, ale chyba to widać po mojej opinii. Cóż, autor nie popisał się tutaj swoim talentem, sama historia okazała się nudna (bo poznałam ją już wcześniej – i to z ciekawszej perspektywy), Rhiannon jak dla mnie była trochę sztywna i nijaka – nie wzbudziła we mnie żadnych emocji – nawet tych pozytywnych. Na szczęście Pewnego dnia nie przytłumiła ani nie zniszczyła moich bardzo pozytywnych wrażeń po Każdego dnia. Nie darowałabym Levithanowi tego, gdyby przez to dopełnienie tak się stało. Mam nadzieję, że autor nie popełni w przyszłości podobnego błędu (no chyba, że  n a p r a w d ę  będzie miał coś konkretnego do dopowiedzenia). Więc jeśli macie ochotę poznać historię A i Rhiannon, to sięgnijcie po Każdego dnia, a dopełnienie sobie odpuście (z wyjątkiem ostatniego rozdziału!).

~*~

Nie do końca tak to sobie wyobrażałam, ale nasze wyobrażenia rzadko pokrywają się z rzeczywistością. [1]

Ostatnia piosenka. Ostatni skręt. Ostatnia ulica. Bez względu na to jak bardzo człowiek próbuje zatrzymać dzień, on i tak mija. [2]

[…] każdy zasługuje na miłość. [3]

- Myślę, że nic nie może się utrzymać – odpowiada. – Ani to, co dobre, ani to, co złe. Najważniejsze więc, żeby nie zamartwiać się tym, czy się utrzyma, ale cieszyć się każdą chwilą, póki jest. [4]

Nie uwolniłam się od niego, A. Bo kiedy zrywasz z drugim człowiekiem, wcale się od niego nie uwalniasz. Nadal jestem związana z Justinem na sto różnych sposobów. Po prostu już ze sobą nie chodzimy, ale całkowite uwolnienie się od niego zajmie mi kilka lat. [5]

~*~

W serii Każdego dnia ukazały się:
Każdego dnia // Pewnego dnia


~*~

Za możliwość lektury dziękuję ślicznie Grupie Wydawniczej Publicat

___
[1] David Levithan, Pewnego dnia, Poznań 2015, s. 20.
[2] Tamże, s. 30.
[3] Tamże, s. 91.
[4] Tamże, s. 167.
[5] Tamże, s. 223.

26 maja 2016

[#01] VII Warszawskie Targi Książki – Relacja



Witajcie kochani!

W ubiegły weekend, a mianowicie 19-22 maja miały miejsce w Warszawie kolejne targi książki zwane Warszawskimi Targami Książki, które odbywały się na Stadionie Narodowym – zwanym oficjalnie PGE Narodowym. Dzięki mojemu niegasnącemu zapałowi i chęci by odwiedzić w tym roku Warszawę kolejne moje małe marzenie zostało spełnione. W zeszłym roku byłam na Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie i obudziło to moją uśpioną stronę podróżnika.  :)


źródło: Witaj w podróży
Do Warszawy pojechałam (razem z moją przyjaciółką) Polskim Busem (POLECAM!), który miałyśmy o 7:15 z Łodzi (myślałam, że będą kłopoty ze wstawaniem, ale nie było tak źle ;)). Stety-niestety moje kochane miasto nie chciało nas wypuścić, po drodze musieliśmy zboczyć z trasy, bo były dwa wypadki, w tym mini karambol (6 samochodów się stuknęło). Na miejsce, czyli do Warszawy dojechałyśmy z ponad półgodzinnym opóźnieniem. Stolica przywitała nas przepiękną słoneczną pogodą, lecz… od razu przytłoczył mnie ogrom tego wszystkiego: dworca, połączeń, ludzi... Na Młociny przyjechała po nas dobra duszyczka – Agata Czykierda-Grabowska, która pokazała dwóm sierotkom jak dojechać na stadion. Metro było zaje*iste, szkoda tylko, ze jest ono pod ziemią… Może nie powinnam się zachwycać stadionem z oddali, ale się zachwyciłam. Super wygląda z daleka, jakby to była biało-czerwona korona. Niedaleko PGE Narodowego dołączyła do nas znajoma mojej przyjaciółki i we czwórkę poszłyśmy podbijać targi. Im bliżej byłyśmy stadionu tym większe robił na mnie wrażenie. Podoba mi się bardziej, niż moja łódzka Atlas Arena (nasz to jakiś mhroczny spodek…). Przed wejściem oczywiście foty:



Stadion robi wrażenie, nie tylko od zewnątrz, ale także od wewnątrz:



 Po pierwszych zachwytach zaczęłyśmy "naprawdę" zwiedzać targi. Wylądowałyśmy na poziomie 0:


Na stoisku Papierowego Księżyca upolowałam pierwszą moją książkową zdobycz: Co ze mnie zostało Kat Zhang. W sumie mieli naprawdę atrakcyjną ofertę (cenową oczywiście) i gdybym nie miała ich większości książek, to z pewnością skusiłabym się na coś więcej :):



Moją uwagę, po stoisku Papierowego Księżyca przykuło Wydawnictwo Edyty Wittchen (facebook). Ich pocztówki (w tym ręcznie rysowane/malowane), magnesy i inne gadżety po prostu mnie zauroczyły. 



Fantastyczna praca, nie?


Kolejne stoisko, na którym musiałam się zatrzymać, to nieznana mi wcześniej Grupa M-D-M (facebook), która wydała kolorowanki polskiej artystyki Agnieszki Kubiszewskiej-Krawczyk.(strona oficjalna // facebook) Zatrzymałam się na chwilę, by podziwiać jej pracę (sama jestem artystką i jak wiecie, takie rzeczy/sprawy bardzo mnie kręcą i po prostu przykuwają moją uwagę). Wydała kilka kolorowanek, a na targach oprócz jej kolorowanek można było kupić różne gadżety, w tym pocztówki do kolorowania (ja nie skusiłam się na nie, choć były przepiękne. Poza tym własnoręcznie pokolorowana pocztówka może być świetnym prezentem dla kogoś ;)). 


I stoisko wydawnictwa Dreams (facebook), oni zawsze mają oryginalną ekspozycję ;)


Oczywiście artystka musiała się także zatrzymać przy … (oczywiście nie spojrzałam co to za wystawca… -.-), w każdym bądź razie mieli oprócz przepięknych zeszytów i innych gadżetów pióra do kaligrafii…





O a tu taki ogólny widok na stoiska:




A tu mapka, która miała pomóc „ogarnąć” zwiedzającemu gdzie jest i co przed nim. Jestem ciekawa, czy komuś pomogła (dopiero na zdjęciu dostrzegłam punkcik „tu jesteś”. Cała ja :D).


Następne stoisko, które przykuło moją uwagę (także nie zwróciłam uwagi na nazwę, bo po co, nie? -.-). Mieli cudowne pocztówki (z tego co pamiętam, to na targach w Krakowie też ono było… ale nie jestem pewna), nie mogłam się przy tym nie zatrzymać!



A to był dla mnie naprawdę ogromny znak zapytania. Co u jasnej Anielki robi Zdrowa półka Carrefour na targach książki?!


Tegorocznym gościem honorowym na Warszawskich Targach Książki były Węgry. W związku z tym, oprócz literatury zwiedzający mogli skosztować smakołyków i potraw węgierskich (które gdzieś przygotowywano, nie wiem gdzie, bo nie dotarłam) oraz… wina. Tak, na wino trafiłam (ciekawe czemu ;D) i muszę przyznać, że było dobre.


I tak naprawdę na poziomie 0 się skończyło. Byłam tak pochłonięta wszystkim, że zupełnie wyleciało mi z głowy, że jeszcze jest poziom -1 oraz sala Harry’ego Pottera. D tej pory nie mogę sobie darować, że o tym zapomniałam! Moim towarzyszkom, po wyjściu z Narodowego powiedziałam, że to były moje pierwsze i ostatnie targi w Warszawie. Jednak, kiedy piszę to sprawozdanie… mam ochotę pojechać tam jeszcze raz. I zobaczyć WSZYSTKO! Niczego nie przeoczyć. Więc… Nie wiem jak to wyjdzie, ale możliwe, że za rok znów wybiorę się na targi. Już ta Warszawa nie jest dla mnie taka straszna :). Ale powracając do samych targów. Upolowałam kilkanaście zakładek (w tym m. in. Z mojego Muzeum Sztuki w Łodzi :D – przy stoisku chodziłam i chwaliłam się torbą płócienną MS, którą btw. dostałam od Tirinideth, kiedy jeszcze tam pracowała :P),


Poza tym zdobyłam 2 autografy (i nie musiałam czekać na nie w szalenie długich kolejkach!): pierwszy od Agaty na książce Kiedy na mnie patrzysz (recenzja) oraz od Kingi Tatkowskiej (Szukając tegorecenzja), którą udało mi się znaleźć na stoisku wydawnictwa Znak :D – jej zaskoczona mina była bezcenna! <3



I zrobiono mi fotę z Agatą! <3 - karzeł z niej :D (z Kingą też, ale niestety nie mam zdjęcia :P)


A oto moje targowe zdobycze:

     Kat Zhang, Co ze mnie zostało
     Carol Rifka Brund, Powiedz wilkom, że jestem w domu
     Kim Holden, Promyczek


Po targach poszłyśmy zwiedzić Stare Miasto (niestety na Łazienki zabrakło nam czasu… :(). Przepiękne miejsce, otaczały mnie nie tylko "stare mury", ale przede wszystkim muzyka – a to ktoś tam brzdąkał na gitarce, a to ktoś śpiewał, grał na akordeonie - po prostu wszędzie muzyka! Kolejne moje spostrzeżenie odnośnie Warszawy to to, że jest ona podobna do Wrocławia, Poznania, Łodzi poniekąd i Krakowa. Wszystkie miasta są do siebie podobne, ale każde jest wyjątkowe. I piękne. 


To byłoby na tyle, jeśli chodzi o tegoroczne Warszawskie Targi Książki. Wycieczkę mogę uznać – mimo wszystko – za udaną. A ja już zaczynam po-wo-li przygotowywać się (to znaczy odkładać pieniądze) na Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie. Oby pogoda dopisała tak, jak w Warszawie! Trzymajcie się ciepło i do napisania! ;)

22 maja 2016

TATKOWSKA Kinga - "Szukając tego"

Kinga Tatkowska
Szukając tego

Novae Res 2016
s. 289
978-83-8083-090-5
Cena: 32,00 zł

Wyzwania:
+ Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (+ 1,9 cm)
+ 52 książki

Ocena: 9/10

~*~

Czasem doświadczamy czegoś, od czego chcemy uciec. Nigdzie konkretnie – byle dalej.

Ona próbuje uwolnić się od przeszłości. On już dawno stracił nadzieję na lepszą przyszłość. Oboje skrywają w sobie zbyt wiele bólu i tajemnic, żeby móc zaufać drugiej osobie.

Kiedy drogi do wolności 19-letniej Neli i 31-letniego Arka niespodziewanie się przetną, ich ucieczka donikąd przerodzi się w zwiedzanie Polski, a to okaże się zaskakującą podróżą w głąb siebie i w najciemniejsze zakamarki drugiego człowieka.

~*~

Przez całe życie za czymś gonimy – za pieniędzmi, atrakcyjną pracą, zdrowiem, ładnym wyglądem, wiedzą, idealnym domem, szukamy przyjaciół i miłości – czyli dążymy do tego, aby być szczęśliwym. Po prostu szukamy szczęścia. Niestety droga do niego usiana jest różnymi pułapkami tzw. złudnym szczęściem, które wraz ze wschodem słońca znika. Często zdarza nam się błądzić po omacku, zaślepieni przez ból próbujemy wszystkiego, aby się od niego uwolnić. Sięgamy po rzeczy, które na moment nas uszczęśliwią, a kiedy odejdą pozostawiają nas z jeszcze większym bólem i jeszcze większą pustką w sercu. Moglibyśmy się poddać, w końcu po co nam to wszystko?, przestać walczyć i szukać tego, co wywoła na naszych ustach trwały uśmiech, lecz tego nie robimy. Idziemy dalej do przodu, bo w naszych sercach tli się nadzieja…

Nela nie skończywszy nawet dwudziestu lat przeżyła w swoim życiu wiele strasznych chwil – w tym utratę rodziców oraz wyjazd swojego brata za granicę. Zdesperowana i samotna, mająca dosyć dotychczasowego życia ucieka z Wrocławia, by znaleźć swoją bezpieczną przystań. Miejsce, w którym będzie mogła poczuć się wolna i po prostu zacząć nowe życie. Z kolei Arek przygnieciony wyrzutami sumienia także opuszcza swoje rodzinne miasto. Wyrusza w Polskę, by uciec od nękającej przeszłości i od rodziny, która nigdy go nie rozumiała. Podświadomie, podobnie jak Nela chce znaleźć miejsce, gdzie ból rozrywający jego serce będzie mniej dotkliwy. W trakcie tej podróży Nela i Arek wpadają na siebie, a to - jak się pewnie domyślacie – będzie przełomowym spotkaniem nie tylko dla dziewczyny, ale chyba – przede wszystkim – dla Arka.

Już od dłuższego czasu na rynku wydawniczym dużą poczytnością cieszą się książki z gatunku Young Adult (New Adult). Na początku pełną parą wkroczyły tytuły zagranicznych autorów, teraz – nieśmiało – pojawiają się kolejne dzieła polskich twórców, które moim zdaniem w ogóle nie zostają w tyle. Debiut Kingi Tatkowskiej jest kolejnym przykładem na to, że mamy nie tylko zdolnych pisarzy, ale także (niestety) słabą promocję polskich debiutantów – szczególnie tych, którzy na to zasługują. A moim zdaniem na taki pozytywny rozgłos zasługuje Szukając tego, ponieważ oprócz fajnie i starannie stworzonej historii autorka dotyka dosyć trudnych zagadnień, jakimi są: przemoc, samotność, zagubienie, poczucie winy, niska samoocena, czy też brak akceptacji siebie. To kolejna książka, która daje zagubionym w życiu ludziom nadzieję na odnalezienie nie tylko swojej drugiej połówki, ale przede wszystkim na odnalezienie siebie i zaakceptowaniu swoich słabości, przeszłości oraz popełnionych w niej błędów.

Autograf zdobyty na Warszawskich Targach Książki ;)
Autorka okrasiła historię humorem, który zdejmuje trochę ciężar z poruszonych w Szukając tego tematów. To taka słodko-gorzka opowieść o tym, jak się po prostu odnaleźć. Jej lektura dostarczyła mi wielu wzruszeń, ale nie zabrakło chwil, kiedy śmiałam się w głos nie tylko z sytuacji, ale przede wszystkim z dialogów. Postacie mają bardzo podobne poczucie humoru do mojego i przez to od prawie samego początku stali się mi bliscy. Historia napisana jest z perspektywy nastoletniej Neli oraz trzydziestojednoletniego Arka. Dzięki temu możemy jeszcze bliżej poznać obie postacie, które są nie tylko bardzo realistyczne, ale także głębokie. Autorka między tymi różnorodnymi spojrzeniami bohaterów umieściła również, jakby to określić, fragmenty dialogów Neli i Arka, które nie nawiązują do sytuacji mających miejsce chwilę wcześniej. Są jakoby takimi luźnymi „wstawkami”, bardzo często zabawnymi fragmentami, ale nie do końca rozumiem ich sensu.

Niestety słabym punktem jest opis podróży… Polska jest taka piękna i różnorodna, a tutaj okazała się taka płaska. I nudna. Autorka mogła troszkę więcej uwagi poświęcić na opis naszego kraju. Czuję z tego powodu lekki niedosyt, lecz patrząc na historię jako na całość mogę na ten mały mankament przymknąć oko.

Nie mogę uwierzyć w to, w jaki sposób autorka zakończyła historię, a raczej w fakt, że będzie (prawdopodobnie) kontynuacja Szukając tego. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak zadecydowała, ale mam nadzieję, że ma na to dobre wytłumaczenie i znajdę je w niedalekiej przyszłości w drugiej części. Podsumowując Szukając tego – to kolejny bardzo dobry debiut, przy którym czas i teraźniejszość przestaje istnieć.

~*~

[…] ale wiedziałam też, że ból, nieważne, czym spowodowany, zawsze pozostaje bólem. Większym czy mniejszym, ale jednak bólem, którego niełatwo jest się pozbyć. Bieda, głód, choroba, zdrada, cokolwiek dopisałoby się po przecinku, to wszystko mogłoby nas zniszczyć.  [1]

- Zawsze myślałam, że duże miasta, nie mają prawa się znudzić.
- Wszystko może ci się znudzić […]. Przychodzi moment, kiedy masz po prostu dość i chcesz się stamtąd wyrwać. [2]

Dziewczyny są okrutne tylko wtedy, kiedy się je zrani. [3]

- Przecież każdy ma jakieś problemy, Nela.
- Tak – westchnęła. – Każdy jakieś ma. [4]

Bo właśnie to robi się dla ludzi, których się kocha. Pomaga się im. Robi się dla nich wszystko. [5]

~*~

Za możliwość lektury dziękuję ślicznie wydawnictwu Novae Res

___
[1] Kinga Tatkowska, Szukając tego, Gdynia 2016, s. 10.
[2] Tamże, s. 46.
[3] Tamże, s. 67.
[4] Tamże, s. 77.
[5] Tamże, s. 271.

13 maja 2016

SIMMONS Kristen - "Rebelianci"

Kristen Simmons
Rebelianci
(Breaking point)

tł. Donata Olejnik

Książnica 2015
s. 326
978-83-245-5344-9
Cena: 29,90 zł

Wyzwania:
+ Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (+ 2,5 cm)
+ 52 książki

Ocena: 8/10

~*~

Niedaleka przyszłość. W USA panuje despotyczne prawo, nad którego egzekwowaniem czuwa Federalne Biuro Naprawcze.

Ember Miller - jako dziecko ze związku pozamałżeńskiego - została zabrana matce na podstawie paragrafu piątego Prawa Obyczajowego. Dziewczyna zostaje umieszczona w zakładzie poprawczym, skąd udaje jej się zbiec razem z przyjacielem. Oboje zostają przyjęci w szeregi podziemnego ruchu oporu. Tymczasem rząd ściga tajemniczego snajpera, który kolejno eliminuje żołnierzy reżimu. Mnożą się pogłoski o prawdziwej tożsamości strzelca. Główną podejrzaną jest… Ember. Budzi to respekt niektórych członków ruchu oporu, ale też niechęć innych. Dziewczyna staje przed wyborem: ukryć się czy… stanąć do walki?

~*~

W Paragrafie 5 Kristen Simmons pokazała nam antyutopijną wizję świata, w którym panuje Prawo Obyczajowe egzekwowane przez bezwzględną władzę. Złamanie którejkolwiek z reguł niesie ze sobą poważne (a także tragiczne) konsekwencje. Matka Ember Miller - głównej bohaterki – złamała paragraf 5, który dotyczy także samej dziewczyny, i w związku z tym musi ponieść karę. Po aresztowaniu matki, dziewczyna trafia do zakładu poprawczego i od tej pory musi radzić sobie sama. Wierzy jednak, że wkrótce spotka się z matką, a Chase – jej bliski przyjaciel z dzieciństwa – w końcu da znak życia. Jedno z jej pragnień się spełnia, lecz jej życie wcale się nie staje łatwiejsze. Komplikuje się jeszcze mocniej. Koniec końców trafia do podziemnego ruchu oporu i od tego momentu rozpoczyna się akcja Rebeliantów, czyli kontynuacja Paragrafu 5.

Ember wraz z Chasem docierają do podziemnego ruchu oporu, który na pewien czas daje im schronienie przed ścigającym ich rządem. Idylla (jeśli można tak nazwać aktualną sytuację dwójki bohaterów) nie trwa długo, zostają zmuszeni uciekać z tymczasowej kryjówki i szukać nowej. Rebelianci to tak naprawdę jedna wielka ucieczka przed bezwzględnością władzy.

Zdecydowanie w kontynuacji więcej się dzieje, autorka nie pozwala czytelnikowi choć na moment oderwać się od zaczętej lektury. Z dużym zaciekawieniem śledziłam dalsze losy Ember i muszę przyznać, że Simmons spełniła moje oczekiwania. Historia nie tylko nabrała tempa, ale także pozwoliła mi się zaskoczyć. Nie myślałam zbytnio o tym co będzie dalej, żyłam tylko tym co dzieje się tu i teraz. Razem z główną bohaterką mocno przeżywałam wzloty i upadki, wszelkie chwile radości i oddechu od otaczającej ją rzeczywistości oraz… gorzkie rozczarowania, których (niestety) nie brakuje w tej części. Autorka rozbudziła moją ciekawość w związku z tym, co będzie dalej. Mam nadzieję, że bohaterom uda się zerwać kajdany strachu i niepewności, które ich zniewalają, i będą mogli poczuć się w końcu wolni. Ale czy im się to uda dowiemy się sięgając po zwieńczenie trylogii, która – mam nadzieję – niebawem się ukarze. Na razie pozostaje mi (nam) czekać i przeżywać to, co do tej pory przydarzyło się Ember.

Paragraf 5 jak i Rebelianci to nie tylko antyutopijna wizja świata, ale także historia młodej dziewczyny,  która chce żyć jak zwyczajna nastolatka. To, że przyszło jej egzystować w okropnej rzeczywistości nie oznacza, że marzy tylko o tym by uciec i być wolną. Chciałaby się też ładnie ubrać, dobrze zjeść, zamieszkać z mamą… Chciałaby, lecz musi pogodzić się z aktualną sytuacją. I znaleźć pokłady siły na to, aby złudzenia nie przysłoniły jej widoku na otaczające ją zagrożenie. Autorka, podobnie jak Suzanne Collins w trylogii Igrzysk Śmierci, w subtelny sposób prowadzi w fabule wątek miłosny, który delikatnie osładza całość. Szalenie mi się to podoba i nie mogę się doczekać momentu, kiedy Chase i Ember pokonają swoje demony, które nie pozwalają im być razem. Poza tym Simmons świetnie poradziła sobie z kreacją portretów psychologicznych postaci, co mnie niezwykle ucieszyło.

Ogólnie mówiąc Rebelianci to bardzo udana kontynuacja Paragrafu 5, która wciąga od pierwszej strony, jest przemyślana i nieprzekombinowana. Z niecierpliwością czekam na finał trylogii, i w sumie mogę spać spokojnie, bo nie boję się o to, czy autorka sobie z nią poradzi. Rebeliantami udowodniła mi, że sobie poradzi, ale pozostaje pytanie jak? To się okaże (miejmy nadzieję) wkrótce.

~*~

Coś sobie uświadomiłam: ani razu nie powiedział, że ze mną pójdzie. Pewne rzeczy są tak oczywiste, że nie trzeba wypowiadać ich na głos. [1]

Nadzieja to niebezpieczna rzecz. Zbyt wielka w zbyt krótkim czasie może zniszczyć człowieka. [2]

~*~

W serii Paragraf 5 ukazały się:
Paragraf 5 // Rebelianci // ?

~*~

Za możliwość lektury dziękuję ślicznie Grupie Wydawniczej Publicat

___
[1] Kristen Simmons, Rebelianci, Poznań 2015, s. 68.
[2] Tamże, s. 173.

10 maja 2016

[#12] Nowości wydawnicze - KWIECIEŃ


~*~

źródło: Albatros
Nicholas Sparks
Wybór


 Wydawnictwo: Albatros
 Strony: 400
 Cena: 35,00 zł

Travis Parker nigdy nie pragnął więcej, niż miał. Wystarczało mu spokojne życie, praca w zawodzie weterynarza, lojalni przyjaciele i wymarzony domek. Aby uniknąć komplikacji, nie angażował się w poważne związki z kobietami. Czy nowa sąsiadka - lekarka Gabby Holland, bynajmniej nie femme fatale, ale kobieta pragnąca spełnić się jako żona i matka, od kilku lat związana z jednym mężczyzną - coś odmieni w jego życiu? Gabby odrzuca próby nawiązania bliższej znajomości. Wydawałoby się, że pomiędzy tym dwojgiem nic nie może się wydarzyć, a jednak... Z dnia na dzień ich znajomość przekształca się w coś, co zakończy się albo wielkim szczęściem, albo równie wielkim dramatem.

~*~

źródło: Czwarta Strona
Agnieszka Olejnik
Szczęście na wagę


 Wydawnictwo: Czwarta Strona
 Strony: 384
 Cena: 36,90 zł

Czy rozbitą brakiem empatii i szczerości rodzinę można ponownie scementować wspólnym szczęściem?

Czy ludzie, którzy stali się dla siebie obcy, mogą odbudować relacje i zacząć wszystko od nowa?

Ewa jest żoną i matką, całkowicie poświęconą rodzinnym obowiązkom. Jako dojrzała kobieta uświadamia sobie, że przestała realizować własne marzenia i czerpać radość z życia. Jej nie-szczęście pogłębiają rodzinne troski: miłość w małżeństwie dawno wygasła, natomiast nastoletnia Klaudia ukrywa przed rodzicami swoje problemy i odrzuca wszelką pomoc.

Gdy Ewa dowiaduje się o chorobie córki, postanawia zawalczyć o ich wspólne szczęście. Zdrową dietą i treningiem fizycznym chce przywrócić równowagę w życiu Klaudii i ponownie zbliżyć się do córki. Pragnie, by to była ich wspólna terapia. W tym samym czasie Ewa poznaje mężczyznę, który może być szansą na jej własne szczęście.

~*~

źródło: Filia
Magdalena Witkiewicz
Cześć, co słychać?


 Wydawnictwo: Filia
 Strony: 320
 Cena: 36,90 zł


Dziś wiem i widzę już nieco więcej. Nauczyłam się patrzeć, ale umiem też przymykać oczy. Ze strachu, że popełnię błąd. Jestem taka jak inne, to wiem na pewno. Matki, żony i kochanki. Kobiety w połowie życia. Mądrzejsze niż 20 lat temu, ale za to z bagażem doświadczeń. Pełne głęboko skrywanych tajemnic, o które nikt nas nie podejrzewa.

Czasem tęsknię za czymś, czego nie potrafię nazwać, uśmiecham się do ludzi, chociaż w sercu mam bałagan. Może coś tracę, zyskując spokój. Bardzo dbam, by nie padły słowa, których nie można wymazać. Nigdy jednak nie przyszło mi do głowy, jak niebezpieczne może być: „Cześć, co słychać”…

~*~

źródło: Filia
Gabriela Gargaś
Jutra może nie być


 Wydawnictwo: Filia
 Strony: 424
 Cena: 36,90 zł

Czy miłość może być zła? 
Czy niektórzy ludzie spotykają się za późno, a inni za wcześnie? 
Czy możliwe jest, by prawdziwe uczucie trwało wbrew wszystkiemu?
Czy wybaczy ono każde potknięcie?

Kinga jest zdolna zarówno do miłości, jak i nienawiści, do tego aby zadać ból i odejść, toteż powyższe pytania wpływają na losy wszystkich, z którymi się wiąże.

To historia o wielkiej miłości odnalezionej po latach, o wielkich namiętnościach i wielkich oczekiwaniach. O stracie, cierpieniu i poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi. 


"Jutra może nie być" to opowieść o sile współczesnych kobiet i odwadze w dążeniu do realizacji własnych pragnień.

~*~

źródło: Filia
Julie Cohen
Zwodnicza miłość


 Wydawnictwo: Filia
 Strony: 416
 Cena: 39,90 zł

Ostatnimi czasy Felicity nie może pozbyć się dziwnych wątpliwości. Jej mąż, Quinn, to najwspanialszy człowiek, jakiego zna. Dziewczyna czuje wręcz, że nie zasługuje na uczucie, którym ten ją darzy. 

Niedługo później Felicity doświadcza czegoś niesamowitego: czuje w powietrzu zapach perfum budzący długo uśpione wspomnienia. Później zdarza się to jeszcze kilka razy – powraca do niej echo minionych dni i widmo mężczyzny, którego nie widziała od dziesięciu lat. Echo niesie ze sobą wspomnienie uczucia głębokiej, wyjątkowej miłości…

Poruszona Felicity stara się oprzeć tej wizji przeszłości, która jednak stopniowo przejmuje nad nią kontrolę. Może coś naprawdę jest nie tak, jak być powinno?

Co jeżeli umysł spłatał figla jej sercu? 

A ty, któremu z nich ty byś zaufała?

~*~

źródło: Jaguar
Erica James
Lato nad jeziorem


 Wydawnictwo: Jaguar
 Strony: 250
 Cena: 39,90 zł

Jezioro Como we Włoszech – pięknie, czarująco, romantycznie. To właśnie tu krzyżują się losy trzech osób.

Dla Floriany jest to miejsce, w którym miłość jej życia  poślubia inną kobietę i do tego otrzymuje zaproszenie na ich wesele. Dla Esme to miejsce gdzie około 6 lat temu pierwszy raz się naprawdę zakochała. Często się zastanawia, co stało się z mężczyzną, który skradł jej serce i zmienił kierunek jej życia. Adam rzucił się w wir pracy po tym jak rzuciła go dziewczyna. Czy podróż nad jezioro Como zmieni jego życie i pozwoli zapomnieć  o smutku?

Dla każdego z nich nadchodzi czas, w którym zrozumieją, że przeszłość to nie jakiś odległy kraj i przyjdzie taki moment, że będą musieli się z nią zmierzyć.

~*~

źródło: Jaguar
Kelly Creagh
Nevermore. Otchłań

Nevermore. Kruk // Nevermore. Cienie // Nevermore. Otchłań


 Wydawnictwo: Jaguar
 Strony: ?
 Cena: 39,90 zł

Dla Isobel Lanley cienka linia pomiędzy życiem a śmiercią zatarła się już dawno. Po spotkaniu z Varenem, które omal nie zakończyło się jej śmiercią, dziewczyna boi się wracać do niebezpiecznego świata snu. Ale koszmary powracają i zaczynają się wplatać w rzeczywistość, nie pozostawiając jej wyboru. Ciemność Varena znowu zagraża nie tylko jej, ale całemu światu, który może pochłonąć.

Isobel obawia się o swoje codzienne życie, o swoje zdrowe zmysły i o Varena – szczególnie po nowej stracie, jaka go dotknęła. Co gorsza, upiorna Lilith pragnie zatrzymać chłopaka dla siebie i zrobi wszystko, by się jej nie wymknął – naprawdę wszystko.

Czy Isobel ma szansę na szczęśliwe zakończenie? Światy się stapiają, a losy się krzyżują w zapierającym dech w piersiach finale trylogii Nevermore.

~*~

źródło: Media Rodzina
Vaeroyvik Sissel
Książka Racheli


 Wydawnictwo: Media Rodzina
 Strony: 440
 Cena: 34,90 zł

„Książka Racheli” to wzruszająca historia o poszukiwaniu własnej tożsamości i mierzeniu się z demonami przeszłości. O poznaniu samego siebie, o zdradzie i miłości, a także o bezgranicznej opiece matki nad dziećmi  i walce o nie.

Ella, od kilku lat mieszkająca w Nowym Jorku, po śmierci rodziców wraca do ich domu w Norwegii. Tam spotyka Rachelę – tajemniczą starszą panią wynajmującą dom rodziców Elli. Od tego spotkania losy obu kobiet zaczną się przeplatać, obie będą musiały się zmierzyć ze swoją przeszłością, a historia sięgająca drugiej wojny światowej zatoczy zaskakujące koło w finale powieści.

~*~

źródło: Gandalf
Federico Moccia
Tylko Ty

Chwila szczęścia // Tylko Ty


 Wydawnictwo: Muza
 Strony: 320
 Cena: 34,90 zł

Ciąg dalszy przygód bohaterów „Chwili szczęścia” rozgrywa się w Polsce, a dokładnie w Warszawie, Krakowie i Morskim Oku.

Nicco postanawia odnaleźć Anię, polską turystkę, którą poznał w Rzymie i w której się zakochał. W podróży towarzyszy mu jego najlepszy przyjaciel, Gruby. Przed wyjazdem udaje im się zdobyć warszawski adres Ani, który jednak okazuje się nieprawdziwy. Zamiast Ani mieszka tam para sympatycznych gejów. Na szczęście w centrum miasta natrafiają na wielki baner reklamowy z Anią w roli modelki. Tak Nicco dowiaduje się, czym zajmuje się jego ukochana i jak bardzo jest znana w Polsce. Poznani wcześniej geje, sami pracujący w środowisku agencji reklamowych, pomagają im odnaleźć agentkę Ani. Okazuje się nią przebojowa Klaudia, dla której z miejsca traci głowę Gruby. Klaudia ma dla Ani ważny kontrakt reklamowy do omówienia i podpisania i w tym celu wyrusza do Krakowa, gdzie mieszka dziewczyna, a wraz z nią Gruby i Nicco.

~*~

źródło: Gandalf
Anna Łacina
Niebo nad pustynią


 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
 Strony: 432
 Cena: 36,90 zł

Młodzi ludzie i egipski raj: wczasy all inclusive. Idylla? Nie całkiem. Każde z nich bowiem przywiozło taki bagaż, że i dorosłemu trudno byłoby się z nim uporać. Anastazja skrywa rany, nie tylko na nadgarstkach. Klara nie zdejmuje czarnych ubrań nawet na plaży. Jednemu z bohaterów rzeczywistość myli się z grami, za to drugi wydaje się niepokojąco idealny.

Spotkanie tej czwórki może oznaczać początek zmian w życiu każdego z nich. Albo większe kłopoty…

~*~

źródło: Nasza Księgarnia
Gayle Forman
Zawsze stanę przy tobie


 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
 Strony: 272
 Cena: 26,90 zł

Brit jest niepokorna i czasami pakuje się w kłopoty. Mimo to nie może zrozumieć, dlaczego ojciec i macocha oddają ją do Red Rock, ośrodka terapeutycznego, gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Teraz jej życie spoczywa w rękach terapeutek o niedostatecznych kwalifikacjach, twardziela Szeryfa oraz okrutnej psycholog. Nikt nie zdoła przetrwać samotnie – lecz komu zaufać w miejscu, gdzie nagradzane jest donoszenie na koleżanki? Na szczęście Brit poznaje V, Bebe, Marthę oraz Cassie – cztery dziewczyny, dzięki którym może uda jej się nie oszaleć. Razem starają się zachować zdrowy rozsądek, by życie w Red Rock nie zmieniło się w ostateczny koszmar.

~*~

źródło: Novae Res
Beata Worobiec
Nie dla ciebie


 Wydawnictwo: Novae Res
 Strony: 252
 Cena: 29,00 zł

Dawid to przeciętny facet o nieprzeciętnych umiejętnościach. Jak mało kto czaruje, zwodzi i wykorzystuje kobiety. Jest uwodzicielem, łowcą, dobrze zna Twoje pragnienia. Wiesz, że to nie jest grzeczny facet, ale masz nadzieję, że dla Ciebie się zmieni. Chcesz podejść bliżej, poznać go. To tylko jedna z pułapek, w którą właśnie wpadłaś. Nie daj się uwieść – to nie jest facet dla Ciebie.

Co się jednak stanie, kiedy urok, który rzucał na kobiety, trafi także jego? I to dwa razy? Czy łowca stanie się zwierzyną? Czy można zbudować związek na kłamstwie? Co jest tak naprawdę ważne dla mężczyzny – uroda czy charakter?

~*~

źródło: Prószyński i S-ka
Katarzyna Hordyniec
Poza czasem szukaj


 Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
 Strony: 334
 Cena: 34,00 zł

Każdy sięgnąłby po taką miłość. A Ty?

Mówi się że miłosne spełnienie to mała śmierć – jeśli tak, to jeszcze nikt tak na nią nie czekał jak oni.

Lena jest kobietą piękną i piekielnie inteligentną. Wszystkim dookoła wydaje się, że jest szczęśliwa. Czyżby? Pewnego dnia postanawia, że czas na zmiany. Zostawia dotychczasowego partnera, pakuje walizki i wyjeżdża z rodzinnego Koszalina do Warszawy. Szaleństwo, myślą najbliżsi. Moja szansa, myśli Lena. 

Los szykuje dla niej większe wyzwanie niż odnalezienie się w stolicy.

W majowe popołudnie poznaje Jula. Z pozoru nic ich nie łączy, może jedynie upodobanie do poezji. A jednak wystarczyło jedno spojrzenie, żeby znaleźli się poza czasem i przestrzenią, gdzie ważna była tylko jego atencja, jej dotyk, jego zapach, jej czułość, i żar, którego nie potrafili ogarnąć rozumem.

Nie szukali – ani on chciał, ani ona była gotowa, a jednak sześć upalnych dni zmieniło w nich wszystko. Tylko czy to wystarczy, żeby jeszcze raz pokusić los? 

On, ona i Warszawa w tle.

~*~

źródło: Prószyński i S-ka
Elisabeth Egan
Nowy rozdział


 Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
 Strony: 492
 Cena: 38,00 zł

Alice Pearse myślała, że będzie żyła długo i szczęśliwie… Później uświadomiła sobie, że trafiła do niewłaściwej opowieści.

Pełni wiele funkcji (nigdy nie nazywa tego „noszeniem wielu masek” i wolałaby, żebyście wy także tego nie robili). Jest: przez większość czasu szczęśliwą żoną i matką, troskliwą córką, właścicielką psa, co do którego ma mieszane uczucia, redaktorką na pół etatu, lojalną sąsiadką, dojeżdżającą do pracy bez niepotrzebnych napięć. Nie jest: kucharką, dekoratorką, aktywną członkinią Stowarzyszenia Rodziców i Nauczycieli, urodzoną opiekunką, główną żywicielką rodziny. Kiedy sytuacja zawodowa jej męża ulega radykalnej zmianie i Alice zatrudnia się w nowoczesnej, młodej firmie, która obiecuje, że stanie się przyszłością świata książek, myśli, że chwyciła Pana Boga za nogi – będzie miała ważną, sensowną pracę, harmonijnie łączącą się ze szczęśliwym życiem rodzinnym. Oczywiście wtedy wszystko idzie nie tak i Alice musi się zmagać z chorobą ojca, opieką nad dziećmi, wymagającymi szefami oraz zdrowiem psychicznym swoim i męża.

~*~

źródło: Prószyński i S-ka
Dawn Barker
Pozwól jej odejść


 Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
 Strony: 440
 Cena: 36,00 zł

Do czego byłabyś w stanie się posunąć, żeby mieć rodzinę?

Czy są takie tajemnice, których nie wolno zdradzić najbliższym?

Zoe McAllister, zagubiona i zrozpaczona młoda kobieta, w środku zimy płynie promem na wyspę Rottnest. Tuli do piersi małe dziecko, umierając ze strachu, że odszuka ją tam jej mąż albo że jej siostra da znać na policję.

Wiele lat później, na tej samej wyspie, młoda dziewczyna imieniem Louise zostaje znaleziona w zaroślach, nieprzytomna i całkiem sama. Helikopter pogotowia ratunkowego zabiera ją na stały ląd. Po wyjściu ze szpitala Louise wraca do domu, gdzie przypadkowo podsłuchuje rodziców rozmawiających o jej przeszłości i o decyzjach, które podjęli. Ich sekrety, które stopniowo wychodzą na jaw, zaszkodzą niejednej rodzinie, a życie Louise zmieni się na zawsze.

„Pozwól jej odejść” to porywająca, pełna emocji opowieść o więzach rodzinnych, groźnych tajemnicach i krętych ścieżkach miłości. Łączy w sobie elementy literatury sensacyjnej i obyczajowej, a czytelnik jeszcze długo po lekturze zadaje sobie pytanie: co ja bym zrobił w takiej sytuacji? 

~*~

źródło: Otwarte
John Corey Whaley
Chłopak, który stracił głowę


 Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
 Strony: 352
 Cena: 34,90 zł

Hej!

Poznaj Travisa. Ma 16 lat, superdziewczynę i nieuleczalnego raka. Gdy staje przed wyborem: śmierć lub eksperymentalna operacja, nie zastanawia się długo. Godzi się na to, by od szyi w dół przeszczepiono mu zdrowe ciało. Jest tylko jeden problem – na razie rozwój medycyny nie pozwala na przeprowadzenie tak skomplikowanego zabiegu, dlatego chłopak musi zostać wprowadzony w śpiączkę podobną do hibernacji i czekać. Żegna się więc z bliskimi, bo nie wie, czy i kiedy się z nimi zobaczy.

Budzi się pięć lat później. Ma własną głowę i atrakcyjne, choć obce ciało. Świat z pozoru jest taki sam jak dawniej. Jednak powrót do życia wygląda inaczej, niż Travis to sobie wyobrażał. Jego przyjaciele są już na studiach, rodzice coś przed nim ukrywają, a dziewczyna… Hmm, wygląda na to, że ma narzeczonego. Trudno się dziwić, że chłopak nie ma zamiaru się z tym pogodzić.

W końcu you only live twice.

~*~

źródło: Otwarte
Colleen Hoover
Ugly love


 Wydawnictwo: Otwarte
 Strony: 344
 Cena: 36,90 zł

Kiedy Tate, początkująca pielęgniarka, wprowadza się do mieszkania swojego brata, nie spodziewa się tak gwałtownych zmian w życiu. Wszystko przez przystojnego pilota Milesa Archera. 

Miles ustala tylko jedną regułę ich związku: nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Gdy ta sytuacja staje się nie do wytrzymania i prowokuje do pytań, ożywają jego dramatyczne wspomnienia.

Serca zaczynają szybciej bić, obietnice zostają złamane, reguły przestają obowiązywać… Tej powieści się nie czyta, tylko przeżywa – całą sobą, sercem i duszą, a po zakończeniu nic już nie jest takie samo.

~*~

źródło: Sonia Draga
Eric Reinhardt
Miłość i lasy


 Wydawnictwo: Sonia Draga
 Strony: 336
 Cena: 36,00 zł

Początkowo Bénédicte Ombredanne chciała się z nim spotkać, aby mu powiedzieć, jak bardzo jego ostatnia powieść odmieniła jej życie. Wkrótce zaczęła się zwierzać autorowi, podzieliła się z nim swoją rozpaczą, opowiedziała mu o jednym szalonym dniu buntu przeżytym dwa lata wcześniej w reakcji na nieustanne nękanie przez męża. O najpiękniejszym dniu w swoim życiu będącym zarazem początkiem zguby.

Przejmująca opowieść o próbie wyzwolenia się spod władzy męża, intrygująca historia, w której pragnienie odzyskania wolności zderza się z poniżeniem.

~*~

źródło: Znak
Colin Falconer
Harem Sulejmana


 Wydawnictwo: Między słowami (Znak)
 Strony: 519
 Cena: 39,90 zł

Gdy człowiek jest samotny w raju, z łatwością może zamienić go w piekło.

Powiedziano jej, że pierwszym prawem haremu jest cisza. 
Ale Hürrem nie zamierzała stracić swojej szansy. 
Ognistowłosa niewolnica z kresów Rzeczpospolitej obudziła samego diabła, by zdobyć Sulejmana, mężczyznę, który mógł mieć wszystkie kobiety świata. 

Władca trzech kontynentów nazywał ją swoim Księżycem, wybranką, doradcą.  Ale ona miała tylko jedną namiętność: zemstę. Wrogów pokonywała ich własnymi słabościami. Miłość zamieniała w truciznę. Snuła pajęczynę z podszeptów i intryg, by stać się najpotężniejszą kobietą Imperium.

Zmysłowa, emocjonująca powieść o tajemnicach haremu Sulejmana II Wspaniałego i złotej epoce Imperium Osmańskiego.

~*~

źródło: Znak
Richard Paul Evans
Miejsce dla dwojga



 Wydawnictwo: Znak
 Strony: 272
 Cena: 34,90 zł

Alan stracił wszystko, co było dla niego drogie. Nie chciał żyć, nie chciał pamiętać. Rozwiązaniem miała być wędrówka. Przez całą Ameryką. Pieszo, z małym plecakiem. Bez planu.

W sytuacjach, które wydają się bez wyjścia, z bezinteresowną pomocą przychodzą mu zupełnie obcy ludzie. Ich proste gesty wsparcia pozwalają Alanowi przetrwać samotność. Przypominają, że nie jest sam. Że jest ktoś, kto czuwa nad nim w chwilach największego zwątpienia.

Alan zostaje poddany kolejnej ciężkiej próbie. Choroba niespodziewanie przerywa jego podróż i mężczyzna wraca do domu, do ojca, który nie do końca rozumie wybór syna. Ten przymusowy przystanek przynosi moment zastanowienia, a także ujawnia niespodziewaną prawdę. Że czasem to, czego szukamy, jest tuż pod naszym nosem. Tylko czy Alan zdąży na czas ją odkryć? Zanim Ci, którzy są naprawdę ważni odejdą na zawsze.

~*~

źródło: Świat Książki
Jojo Moyes
Zanim się pojawiłeś
(edycja filmowa)


 Wydawnictwo: Świat Książki
 Strony: 382
 Cena: 34,90 zł

Co robisz, jeśli chcesz uszczęśliwić osobę, którą kochasz, ale wiesz, że to złamie twoje serce?

Jest wiele rzeczy, które wie ekscentryczna dwudziestosześciolatka Lou Clark. Wie, ile kroków dzieli przystanek autobusowy od jej domu. Wie, że lubi pracować w kawiarni Bułka z Masłem i że chyba nie kocha swojego chłopaka Patricka. Lou nie wie jednak, że za chwilę straci pracę i zostanie opiekunką młodego, bogatego bankiera, którego losy całkowicie zmieniły się na skutek tragicznego zdarzenia sprzed dwóch lat.

Will Traynor wie, że wypadek motocyklowy odebrał mu chęć do życia. Wszystko wydaje mu się teraz błahe i pozbawione kolorów. Wie też, w jaki sposób to przerwać. Nie ma jednak pojęcia, że znajomość z Lou wywróci jego świat do góry nogami i odmieni ich oboje na zawsze.

~*~

źródło: HarperCollins Polska
Magdalena Żelakowska
Hotel bankrut


 Wydawnictwo: HarperCollins Polska
 Strony: 272
 Cena: 36,99 zł

Spowolnienie, zapaść, recesja. Kryzys od kilku lat nie schodzi z pierwszych stron gazet. Ten ekonomiczny często przeradza się w osobisty. Każdy przeżywa go na swój sposób.

Bezrobotna menedżerka z kredytem we franku, absolwentka na śmieciowej umowie, emerytka ledwie wiążąca koniec z końcem i drobny przedsiębiorca, który splajtował. Co ich łączy? Dzielone z oszczędności mieszkanie. Dręczący ich bezwzględny pracownik banku. A także o wiele więcej, niż mogliby przypuszczać.

Czy tracąc wszystko można coś zyskać? Jedno jest pewne: każdy kryzys prowadzi do przełomu.

~*~

źródło: HarperCollins Polska
Caren Lissner
Druga runda


 Wydawnictwo: HarperCollins Polska
 Strony: 352
 Cena: 36,99 zł

Czy ta kiecka nie jest za krótka? A może właśnie za długa? Mam dać się zaprosić na drinka po kolacji? A może ja powinnam zaprosić go do siebie? Całować się na pierwszej randce? Jak szybko uciec, jeśli okaże się, że jest nudziarzem albo świrem? Albo, co gorsza, jeszcze mieszka z matką? To chyba jakaś kpina. Naprawdę, czy ja, wykształcona kobieta koło trzydziestki, muszę znowu bawić się w te bzdury?

Gert przed trzydziestką niespodziewanie dołączyła do grona singielek. Po kilku latach szczęśliwego związku powrót na rynek matrymonialny wydaje się jej koszmarem, a randkowanie – żenującą grą.
 Czy wśród milionów nowojorskich mężczyzn znajdzie się jej drugi „ten jedyny”? Druga runda – start!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...